Oczyszczanie organizmu
Zdrowa dieta i oczyszczanie organizmu

Reforma polityki farmaceutycznej – równoważenie przystępności cenowej z zachętami do innowacji

Posted in Uncategorized  by admin
September 1st, 2018

Wysokie ceny leków na receptę stały się kwestią najwyższej wagi dla Amerykanów. Ta obawa znalazła się teraz w propozycjach politycznych przedstawionych przez kandydatów na prezydenta i zajmuje się ustawodawstwem stanowym i federalnym (patrz tabela). Dochodzenia w Kongresie badają sposób, w jaki firmy farmaceutyczne ustalają ceny, a propozycje dotyczące ustalania cen leków stają się bardziej przejrzyste, czekają na nie siedem ustawodawczych organów państwowych. Prawodawcy i inni określili wiele możliwych reform, aby zająć się przystępnością cenową leków na receptę. Propozycje polityczne, które pojawiły się w ostatnich miesiącach, obejmują niektóre z nich, które już stały się prawem; niektóre z nich miałyby poważny wpływ, np. rozszerzenie federalnej siły negocjacji cen na Medicare; kilka, które wydają się w dużej mierze symboliczne, takie jak importowanie leków na receptę z Kanady i zniesienie wyłączności marketingowej dla firm skazanych za oszustwo; i wielu, którzy chcą wykorzystać siły rynkowe do oswajania cen.
Niedawno opublikowany brief Marc-André Gagnon z Carleton University i Sidney Wolfe z Public Citizen szacuje, że rząd federalny może zaoszczędzić około 15 miliardów dolarów rocznie, jeśli negocjował z firmami farmaceutycznymi na leki Medicare Part D i uzyskał takie same ceny, które są wypłacane przez Medicaid lub Veterans Health Administration. Przyznanie rządowi federalnemu uprawnień do bezpośredniego negocjowania cen leków na receptę w części D z firmami farmaceutycznymi byłoby równoznaczne z regulacją zysków na poziomie branżowym. Biorąc pod uwagę wielkość Medicare jako płatnika za leki na receptę, firmy nie mogą po prostu pozwolić sobie na odejście od niekorzystnej oferty cenowej.
Jednak bezpośrednie negocjowanie cen leków na receptę przez rząd federalny jest rozwiązaniem, które może mieć niewielki apetyt na kongres. Grupy rzeczników pacjentów i firmy farmaceutyczne są zaintere- sowane obawą, że przy znacznie zwiększonym zaangażowaniu rządu istnieje ryzyko ograniczenia dostępu pacjentów do nowych leków i ograniczenia inwestycji przedsiębiorstw w innowacje. Wskazują na wirtualny brak rynku innowacji w szczepionkach i antybiotykach, zajęcia terapeutyczne, w przypadku których rząd federalny jest nabywcą monopsonicznym. Co więcej, prawodawcy stoją w obliczu niewygodnej rzeczywistości politycznej: firmy farmaceutyczne zapewniły znaczne wsparcie finansowe dla ustawy o przystępnej cenie w zamian za unikanie bezpośrednich negocjacji cenowych, między innymi potencjalnych reform1. Perspektywa rezygnacji z innowacji i zmniejszania własnej wiarygodności przez partnerów branżowych wcześniejsze postanowienie schładzanych prawodawców, aby wprowadzić bezpośrednie uregulowanie cen farmaceutycznych.
W związku z tym prawodawcy mogą preferować bardziej radykalną politykę, która rozwiąże obawy społeczeństwa, w tym wzmocnienie mechanizmów rynkowych, które wywierają presję na przedsiębiorstwa, by ustanowiły niższe ceny leków na receptę z własnego interesu. Kilka strategii politycznych jest szczególnie obiecujących w zakresie obniżania cen leków na receptę w przypadku wybranych leków, wybranych płatników lub obu.
Po pierwsze, od czasu wejścia w życie ustawy Hatcha-Waxmana z 1984 r., Wejście na rynek i konkurencja cenowa między lekami generycznymi były intensywne. Generics zwykle wychwytują 80-90% sprzedaży danego leku w ciągu roku po wejściu, częściowo z powodu praktycznie automatycznego zastępowania leków generycznych w aptekach detalicznych i innych polityk stosowanych przez płatników opieki zdrowotnej w celu promowania stosowania leków generycznych
[patrz też: rzadka choroba genetyczna, denti med, choroby genetyczne człowieka rodzaje ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: choroby genetyczne człowieka rodzaje denti med rzadka choroba genetyczna